RSS-linkki
Kokousasiat:https://paatoksetd10.ranua.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://paatoksetd10.ranua.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kunnanhallitus
Pöytäkirja 23.01.2023/Pykälä 18
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Hallintojohtajan tehtävien väliaikainen hoitaminen
Kunnanhallitus 05.09.2022 § 174
Hallintojohtaja irtisanoutui 27.6.2022. Virassa on kahden kuukauden irtisanomisaika ja viimeinen virassaolopäivä oli 27.8.2022.
Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisvastuu siirtyy Lapin hyvinvointialueelle 1.1.2023. Tässä yhteydessä Ranuan kunnan henkilökunnasta siirtyy liikkeen luovutuksella reilut 160 työntekijää hyvinvointialueen työntekijäksi. Kuntaan jää noin 160 työntekijää. Kunnan talouden volyymista poistuu tässä yhteydessä lähes 60 prosenttia. Tämän vuoksi on tarpeen arvioida jäljelle jäävän hallinnon rakennetta.
Hallintojohtajan tehtävien hoitamisesta on keskusteltu keskushallinnon viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa. Näiden keskustelujen jälkeen on tultu siihen lopputulokseen, että talous- ja henkilöstöhallinnon tehtäviä voidaan uudelleen organisoida nykyisille viranhaltijoille ja työntekijöille siten, että hallintojohtajan virkaa ei tarvitse välttämättä täyttää.
Tämä muutos keskushallinnossa on aikaisempaan verrattuna niin suuri, että edellä mainittu tehtävien uudelleen organisointi on hyvä tehdä kokeiluluontoisesti. Hallintojohtajan tehtävät jaetaan uudelleen organisoinnissa kunnanjohtajalle, hallintosihteerille ja teknisen toimen toimistosihteerille. Kunnanjohtaja vastaa talous- ja henkilöstöjohtamisesta ja tekee niitä koskevat viranhaltijapäätökset. Ajanjaksolla 5.9.-31.12.2022 hallintosihteeri tekee taloushallinnon suorittavat sihteeritehtävät ja teknisen toimen toimistosihteeri henkilöstöhallinnon vastaavat tehtävät.
Hallintojohtajan tehtävät uudelleen organisoidaan väliaikaisesti ajalla 5.9.-31.12.2022.
Päätösehdotus Kunnanhallitus päättää uudelleen organisoida hallintojohtajan tehtävien hoidon valmistelutekstissä esitetyllä tavalla ajalla 5.9.-31.12.2022.
Päätös Hyväksyttiin yksimielisesti.
Merkitään, että pöytäkirjanpitäjä Jenniina Juutinen poistui kokouksesta tämän pykälän käsittelyn ja päätöksenteon ajaksi (osallisuusjäävi).
Merkitään, että pöytäkirjanpitäjänä toimi tämän pykälän osalta kunnanjohtaja Tuomas Aikkila.
Lisätietoja asiasta antaa:
kunnanjohtaja Tuomas Aikkila
puh. 040 539 4293, etunimi.sukunimi@ranua.fi
Kunnanhallitus 23.01.2023 § 18
247/01.01.01/2022
Kunnanhallitus on keskustelut hallintojohtajan tehtävien hoitamisesta ja väliaikaisen järjestelyn mahdollisesta jatkamisesta kokouksessaan 7.11.2022 ns. iltakouluasiana. Tuolloin päädyttiin yksimielisesti siihen, että syyskuussa 2022 aloitettua kokeilua jatketaan 31.5.2023 saakka.
Päätösehdotus Kunnanhallitus päättää jatkaa hallintojohtajan tehtävien hoitamista 31.5.2023 saakka siten, että hallintojohtajan tehtävät on jaettu kunnanjohtajalle, hallintosihteerille ja teknisen toimen toimistosihteerille. Hallintojohtajan tehtävien vakituisesta hoitamisesta päätetään huhtikuun 2023 loppuun mennessä.
Päätös Hyväksyttiin yksimielisesti.
Merkitään, että pöytäkirjanpitäjä Jenniina Juutinen poistui kokouksesta tämän pykälän käsittelyn ja päätöksenteon ajaksi (osallisuusjäävi).
Merkitään, että pöytäkirjanpitäjänä toimi tämän pykälän osalta kunnanjohtaja Tuomas Aikkila.
Lisätietoja asiasta antaa:
kunnanjohtaja Tuomas Aikkila
puh. 040 539 4293, etunimi.sukunimi@ranua.fi
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |